Fantastiske år i Karibien

Jeg har reist over store deler av verden, og et av stoppene var øyen Nevis i Vestindia.  Her bodde jeg i 4 måneder. Jeg måtte fly til St. Marteen og mellomlande der, før jeg kunne få et lite rutefly videre som tok meg til Nevis. Vi bodde på øyen fordi 'The Medical University of the Americas' ligger, der, så resten av min amerikanske familie bodde der i 2 år.

Nevis Fun

Medical University of the Americas

Nevis er en vulkansk øy. så vulkanen Nevis Peak ligger i sentrum av øyen, men resten av øyen er omringet av karibiske strender. Vi hadde en helt fantastisk tid her. Alle barna var hjemmeunderviste mens vi bodde på øyen, inkludert meg selv. Vi var ofte på stranden eller på utflukter på dagtid, også leste vi lekser om kvelden. Noen ganger var det utrolig koselig, fordi strømmen hadde en tendens til å gå ut, så vi satt ofte med stearinlys i mørket, mens tropestormen herjet utenfor.

Island of Nevis

Nevis Peak Voulcanoe

Jeg husker faktisk best at vi i denne tiden pleide å lage shakes hver eneste morgen av noe som het slimfast vanilla shakes, som vi blandet med isbiter som vi lagde av kaffe. Det smakte litt som sjokolade milkshake, men det var utrolig godt, men sunt. Jeg jogget hver morgen før soloppgang klokken seks, ofte på Paradise Beach, fordi det var alt alt for varmt til å jogge på dagtid. The Medical School of the Americas, har svømmebasseng på campusen, så i lunsjtiden hvis vi ikke var på stranden var vi ofte på skolen for å bade og spise noe som het plantains. Plantains ser ut som bananer, men smaker ikke slik. De er ikke så søte som bananer, og man steker de og spiser med vanilje youghurt.

Undated Handout Photo of Paradise Beach Resort in Nevis, British West Indies. See PA Feature TRAVEL Nevis. Picture credit should read: PA Photo/Handout. WARNING: This picture must only be used to accompany PA Feature TRAVEL Nevis.
Paradise Beach Nevis

Tiden vi hadde på øyen er en tid jeg aldri vil glemme. På kveldene hadde vi ofte besøk av studenter fra skolen som ikke hadde noen familie selv, så de kom ofte hjem til oss på middag og for å spille brettspill og diskutere politikk og medisin. Vi fikk noen fantastiske gode venner, også blant de amerikanske professorene som underviste ved skolen. Etter at vi returnerte til USA, har vi hatt mye besøk fra Nevis.

Noe av det gøyeste vi visste, var å dra til Four Seasson Hotel for å bade og spise lunch. Der laget de veldig gode karibiske drinker, og stranden der hadde hengekøyer og fantastiske bassengområder. Det er vanskelig å beskrive hvor vakkert karibien er, men har man noen gang vært der, vil man alltid dra tilbake. Britney Spears og Justin Trudeau har forøvrig vært gjester på øya, og den er fast besøkt av flere ulike kjendiser.

I will never forget the beaches

#blogg #hverdag #reise #karibien #medisin #exchange #student #abroad #travel #travelblog #fun #mentalt #psykisk #peace #islandlife #Nevis #caribbean